Kan du se, om en gymnasieelev har deltaget i et iværksætterprogram? - En undersøgelse af den synlige effekt af undervisning i Junior Achievement-iværksætteri på gymnasieelever. 

Af Kåre Moberg, Fonden for Entreprenørskab

Denne rapport præsenterer resultaterne af en treårig undersøgelse af Junior Achievement (JA)-iværksætterprogrammet på gymnasieniveau (i Danmark bedre kendt som Company Programme.) Resultaterne viser, at JA-studerende sammenlignet med kontrolgruppen opfatter, at de har udviklet en markant større evne til at handle entreprenørielt. Dette gælder især for forretningsspecifikke kompetencer, men de opfatter også, at de udvikler sig mere inden for iværksætterlivskompetencer som kreativitet, samarbejde, problemløsning og udholdenhed.

---

Can you tell if a student has participated in an UF entrepreneurship programme? - An investigation of the visible impact of JA entrepreneurship education on upper secondary school students.

This report presents the results of a three-year study of the JA entrepreneurship programme. The results show that JA students, compared to the control group, perceive that they have significantly developed a greater ability to act entrepreneurially. This is especially true for business-specific competences, but they also perceive that they develop more in entrepreneurial life competences such as creativity, collaboration, problem solving and perseverance.