Wortakrobat
Dette sjove og motiverende kortspil har til formål at understøtte en handlingsorienteret og kommunikativ tyskundervisning. 7. til 10. klasse.
46 søgningsresultater
Dette sjove og motiverende kortspil har til formål at understøtte en handlingsorienteret og kommunikativ tyskundervisning. 7. til 10. klasse.
6 par briller som hver især hjælper med at få nye perspektiver på prompts, når elever og lærere arbejder med kunstig intelligens
Læserum, læselyst og læseglæde, er en helt aktuel ogcentral problemstilling i og uden for skolen.Også her er det oplagt at spørge børnene selv! I Verdens bedste læserum skal elever på mellemtrinnet selv udvikle et fedt sted, hvor man bare ikke kan lade være med at åbne en bog
I dette forløb skal eleverne arbejde med kreativitet og udbygge med innovation og entreprenørskab i en tværfaglig kontekst mellem fagene h/d og dansk.
I dette forløb, er der særligt fokus på samspillet mellem den praksisnære håndværk og design, undervisning og inddragelse af teknologier. H/D 10 lektioner på mellemtrinnet.
Materialet indeholder en række videoportrætter af iværksættere. Videoerne kan bruges i folkeskolens ældste klasser og alle ungdomsuddannelser.
I materialet ”Hvem bor her?” arbejder eleverne med at skabe bosteder til forskellige dyr. Der arbejdes kreativt og innovativt med udgangspunkt i en række dyrekort og lydfortællinger. Eleverne vil få læring i fagene natur/teknologi, håndværk/design og dansk.
8 korte film viser brug af innovation og entreprenørskab i folkeskolen 4 film fra grundskolen: Dansk i 7. klasse, matematik i 6. klasse, historie i 4. klasse og biologi i 8. klasse. 4 film fra læreruddannelsen: Dansk i Future Classroom Lab, matematik på 1. semester, historie om museumspædagogik og dansk som andetsprog.
Hensigten med materialet er at give et overblik over de faser, eleverne skal gennem, når der arbejdes entreprenant. Materialet skal dermed ses som en vejledning til dig som lærer og en værktøjskasse, du kan hive frem undervejs i processen.
Projekt Edison er en landsdækkende opfinderkonkurrence og et undervisningsforløb for elever i 6. og 7. klasse. I år skal eleverne arbejde med temaet ”Vi skaber energi”, der vil udfordre dem på deres innovative, teknologiske og entreprenørielle evner til at udforme og udtænke løsninger på vores energiudfordringer.
Projekt Edison er en landsdækkende opfinderkonkurrence og et undervisningsforløb for elever i 6. og 7. klasse. I år skal eleverne arbejde med temaet ”Vi skaber energi”, der vil udfordre dem på deres innovative, teknologiske og entreprenørielle evner til at udforme og udtænke løsninger på vores energiudfordringer.
I Gaveværkstedet skal eleverne arbejde med genbrugsmaterialer, og hvordan de kan bruge det til at lave nye produkter, som de kan bruge som gaver til sig selv eller nogle de holder af. Der vil være forskellige idéer til, hvilke materialer eleverne kan bruge, og hvordan de kan re-designe dem. H/D 6. kl.
Eleverne skal lave en digtsamling som et fælles klasseprojekt. For at bogen hænger sammen, skal de arbejde med samme tema og det er deres hjem. De skal alle lave hver deres opslag til bogen. H/D 5. kl.
I denne opgave skal eleverne ikke udarbejde deres færdige design, men lave en mock-up model og præsentation af deres designløsning. Dette giver eleverne en frihed til, hvordan de løser opgaven, uden at læreren skal åbne mange forskellige værksteder og have elever, som arbejder i mange forskellige materialer. H/D 4. kl.
Idétræning er et materiale til hele grundskolen. Materialet er direkte anvendeligt - det kan altså bruges på alle klassetrin. Materialet er en samling af værktøjer til undervisning inden for kreativitet, innovation og entreprenørskab. Materialet består af en lærervejledning. Til hele skoleforløbet